lørdag 8. februar 2014

Deja vu

Jeg fikk garn til jul! Juhu! Det var stas, og jeg var fornøyd med meg selv med å ønske meg det. En av ønskene på lista var Sublime Cashmere Merino Silk, og det fikk jeg litt av. Blant annet tre nøster i en fin lysebrun farge. Jeg blinket meg ut disse og begynte å surfe på ravelry etter mønstere til hals/cowl, for det tenkte jeg de måtte passe fint til.

Helt til jeg kom på at det hadde jeg jo gjort før. Og jaggu. En av mine favoritthalser er jo strikket i lysebrun Sublime i 2010. Ikke samme fargekode, men det må jo være den ved siden av. Her er bildet fra 2010:


Så det måtte jo bli en lue denne gangen. Gjerne en som likner litt, men ikke så mye. Sånn at de fint kan brukes sammen uten å være et sett. Valget falt på Foliage hat (ravelrylenke), men med litt ekstra mønsterrapporter i bredden og lengden så det ble en litt baggy, romslig lue.

Ikke-settet ble slik (og husk da at halsen har vært i bruk i fire vintersesonger):


Og her er det i bruk - på skøyteisen første nyttårsdag - sammen med en annen gammel slager, nonstopkjolen min i eskimo (som også er fra førbloggtid og finnes mer dokumentasjon på hos flickr): 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar