tirsdag 30. april 2013

Klar for mai?

Vi nærmer oss klare for søttende mai, jeg endte med å strikke et seleskjørt til lillefrøkna.

Oppskriften fant jeg rett og slett på Nasjonalbiblioteket på nettet, boken "Feststrikk for barn" ligger gratis ute som e-bok. Skjørtet ligger under overskriften Yndige småtroll, og oppskriften er opp til 24 måneder. Jeg var generøs med lengde og garntykkelse, og fikk et skjørt som var alt for vidt og fotsidt til min snart halvannetåring. For årets søttende mai er det sydd inn en hel mønsterrapport i beltet bak, og selene er mye lenger - så varer det muligens et par år til.

Frøkna har lært seg å gå i løpet av april, og blir veldig fin med stor stakk! Actionbilder kommer i egen post etter at feiringen er overstått, tenker jeg. 


Så er spørsmålet: Jeg har ikke strikket den tilhørende jakken, for en jakke har jo veldig mye kortere holdbarhet. Men hva om det blir kaldt? Kanskje jeg må strikke en cardigan i bunadsvennlig farge og stil, som også kan brukes utenom?





3 kommentarer:

  1. Siden det SNØR her idag, så tenker jeg ja,takk, jakke til. Muligens en kort rød eller sort jakke? Flott stakk!

    (Fint jeg skiftet dekk for to dager siden, eller hva?)

    SvarSlett
  2. Det var innmari koselig kjole!
    Jeg tror jeg ville ha strikka ei kort jakke, som nevnt over. Den kan jo brukes til mye annet også. Ellers får du satse på langermet ulltrøye under bunadsskjorta, det funker det også :) Fin blir hun sikkert i alle tilfeller!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Så fin kjole!
    En kort jakke i rød eller sort ville nok gjort seg, eller hva med en poncho eller et sjal? ingenting er værre en når barna fryser!

    SvarSlett