søndag 24. februar 2013

Lykkekjole


Lille kusine har fylt ett år, og har fått en kjole med en heklet kløver på brystet. Min egen lille ettåring er modell, sånn utenpå barnehageklærne for fotograferingsdagen. 


Mønsteret på kjolen er fra Sy og strik barnetøj av Ulla Welinder, og jeg har klippet en til som modellen her skal få. Sånne enkle kjoler er jo veldig yndige på de små. For meg er det imidlertid en mye høyere terskel for å finne ro og tid nok til å sette meg ved symaskinen enn å dra frem strikketøyet, så jeg syr mye mindre enn jeg egentlig ønsker. Denne gaven måtte bli ferdig i tide - og nå ser jeg at den neste må sys før den blir for liten til vår hurtigvoksende frøken. Det er jo så gøy å sy!


Kløveret er heklet i bomullsgarn etter denne oppskriften, og det er stas å trylle frem fine småting med en liten sving med heklenåla. Det blir nok mer av det også nå som det er to små jenter blant de jeg produserer til. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar