fredag 9. desember 2011

Gjenbruk i bilstolen

Jeg vet at det finnes en oppfinnelse som heter bilstolpose. Det har jeg tenkt at jeg ikke trenger, til tross for novemberbaby, siden jeg bærer bilstolen rundt så lite som mulig, jeg tar mye heller babyen rett over i bæresjal. Men det er jo litt varmere inni et elastisk sjal enn i bilen, ofte. Så vi klønet det til med noe tepper og noe greier i noen dager, og så fant jeg ut at sånn kunne vi ikke ha det.

Så jeg fant frem en gammel kjærlighet, en vakker ullkåpe som engang var hvit, og som jeg i desperasjon en nyttårsaften faktisk klarte å søle neglelakk på. Siste forsøk på å redde den var å farge den i vaskemaskin, noe som resulterte i noe lilla ullfilt i en vag kåpefasong.


Men la oss nå ta utgangspunkt i kåpefasongen, og lage noe som kan passe i bilstolen...





Voila!

Jeg har sett dette patentet tidligere, det tillater bedre festing av barna enn tykke klær, men er samtidig veldig lett å ta ut av setet (om jeg da skal la setet stå ute i bilen mens jeg bærer babyen, så kan jeg ta med meg posetingen inn i min ganske så gigantiske stelleveske).

Og på bildene er lillefrøkna rundt tre kilo, hun drukner litt, men vil jo vokse inn i denne. Posetingen varer minst til hun vokser ut av setet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar