onsdag 19. oktober 2011

Gammel skatt


Vi er vel i hus. Og jeg har droppet to fysiotreninger til fordel for flytteorganisering. Nei, jeg bærer ikke, men likevel. Og da går det som det går med bekkenet, nå har jeg gått som en krok i noen dager.

Så da er det på tide å finne fram en gammel skatt. Som jeg ser at jeg sydde meg på omtrent samme stadie i forrige svangerskap, for drøyt tre og et halvt år siden. Da hadde jeg ikke fullt så vondt, men det var nok mest fordi jeg allerede følte meg så dårlig at jeg lå mest strak ut. Uansett - det er en genial konstruksjon, enkel og effektiv. En varmepose fylt med byggryn. Innerposen er ca 12x35 cm stor, sydd i rent bomullstoff (noe rester jeg hadde, så størrelsen er helt tilfeldig ut i fra stoffmengde), mens trekket er sydd for å passe til og i noen fuskepelsrester. Innerposen har jeg sydd kanaler i før den er fylt sånn ca passe med byggryn fra matbutikken og så sydd igjen. Posen varmes så på full guff i microbølgeovn i 3 minutter for de som har det, det har ikke vi, så jeg slang mine nå i stekeovnen på 125 grader i 15-20 minutter. Trekket er ikke med i ovnen, det tas på etterpå! Trekket kan vaskes, ikke posen.

Jeg sydde tre dengang, og ga bort en, derfor skrev jeg bruksanvisning på innerposen med tekstiltusj. Meget enkel og veldig god gave, om jeg må få si det selv. Kanskje et tips når det nærmer seg jul?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar