søndag 16. august 2015

Vottefokus 4: Navnet skjemmer ingen

I mitt søk etter votter til prosjektet mitt i fantastiske Ravelry, kom jeg over et par pene votter som het Torun. Det måtte bare strikkes. De er designet av Eva-Lotta Staffas, som har designet mye fint, og akkurat dette mønsteret var faktisk gratis.

Litt mange lange trådsprang gjorde meg litt motløs i starten, men jeg fikk dreisen på det etterhvert.

Disse vottene er strikket med PT2 og Tove på pinne 2 i mansjetten og 2,5 på resten.


Vottene ble ferdig på vei opp på fjellet i sommer, og kom til nytte mye tidligere enn jeg hadde trodd. Dessverre og heldigvis var de veldig gode å ha på flere flotte fjellturer. På bildet over er de derfor allerede i gang med å tove seg litt sammen noen steder og bli enda mykere og varmere. Bildet under er fra jomfruturen i Grimsdalen. 


2 kommentarer: