torsdag 16. oktober 2014

Gledelig høstmøkk

Jeg forsøkte meg på barnehagevotter i sommer - en strålende oppskrift som jeg ser mange har hatt god erfaring med ute i strikkeverdenen. Slo til med dobbelt tråd pt2 (rosa) og dobbelt tråd lanett (lilla) i ribben for å få tykke og gode votter, valgte en halv størrelse større pinner og strikket minste størrelse til snart-treåringen. Det slo tilbake på meg - vottene var "alt for store" - i betydningen for tjukke, sannsynligvis. Snuppa ville ikke gå i nærheten av dem.

Dermed blir faktisk en mor litt rørt når snuppa kommer hjem fra barnehagen med disse i slik stand.


De tørket ikke over natten, faktisk, jeg burde nok ha vasket dem i maskin med ordentlig sentrifuge om de skulle ha gjort det. Men det er jo sånn de skal se ut etter en god dag i barnehagen i vått vær. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar