søndag 19. mai 2013

Nova

Nova er et nydelig mønster på en kjole, som jeg har hatt i strikkekøen siden jeg fikk vite at jeg skulle få en jente. Nå som hun har lært seg å gå er kjoler mer aktuelle, og det var på tide å realisere visjonen. Min har litt smalere striper enn originalen, og konstruksjonen er enkel nok til at jeg ikke har fulgt så kjempenøye med på oppskriften underveis. Likevel et koselig prosjekt med godt resultat!


Kjolen er strikket i arvet broderigarn og hvit Triplex. Jeg var veldig usikker på hvor drøyt broderigarnet var, men fant ut etterhvert at det ville holde til en gradert kjole i tre grønnyanser. Stripet kjole med prikkete knapper, og mammas solbriller matcher perfekt. For ikke å snakke om vårgrønne omgivelser på himmelsprettferie.



3 kommentarer:

  1. Nova er knall! Den brukes og brukes her i huset, digger den enkle stripestilen som først er kjole, så tunika.

    Kul i grønt !

    SvarSlett
  2. Denne har jeg printet mønsteret på flere ganger, men aldri klart å legge opp til. Men den er kjempefin, bør kanskje gjøre et nytt forsøk?

    SvarSlett
  3. Kjempefin kjole! Synes det var veldig fint med flere grønnfarger i stripene; ble mer liv på en måte :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett