fredag 11. januar 2013

Stashet har kommet hjem

Jeg drømte om en stor skyvedørsgarderobe med flott pax-innredning. Det hadde stashet fortjent. Men nei, kjellerrommet er ikke helt tett, og dermed må muren få puste. Det går fint, altså. Da blir det hyller og bokser. Det skal funke det. 


Jeg tror aldri hele rommet blir bloggeferdig, og det er heller ikke poenget med dette rommet - det er mitt og mannens frirom, vår lille bunkers hvor barn bare unntaksvis har adgang. Etter den våte sommeren i fjor innså vi at rommet måtte snike i renovasjonskøen, og vi har brukt absolutt hele høsten 2012 på å rive ut gamle panelplater, gjennområtne utforinger, råtten isolasjon, ekle teppefliser, løs murpuss, snodig himling - og så primet og malt, og slått opp ny himling. Nå mangler taklister som skal limes opp for å la det elektriske anlegget gå i taket. Rommet består av vårt arkiv, vårt rekvisitalager, gave- og innpakingslager, en velfylt bokhylle (som står mot en innervegg), et kott med pcer og skrivere, to skrivebord som skjelden er ryddet nok til å kunne faktisk sitte ved, men likevel med sin funksjon - og denne, min elskede vegg. De to hvite hyllene er helt fullstendig øremerket mitt hobbystash! (Den trehvite hylla er det egentlig ikke plass til, så den skal et helt annet sted til andre funksjoner).

Jeg har fått hentet frem stashet fra kroker og kriker der det har vært i eksil et halvt år ----- og enda er det mer igjen på loftet. Garnet er blitt samlet her, sortert i ziplockposer etter type og farge og så oppi bokser etter tykkelse - og noe i poser utenom boksene også, gitt. Igjen på loftet står det mye stoffer og ikke minst utallige reparasjons- og redesignprosjekter og andre prosjekter på vent.

Forhåpentlig får jeg plass til alt som gjenstår i denne hyllen ved inngangen til 2014. Det må vel være et greit forsett? 2013 blir altså ikke det store innkjøpsåret. Basta. Vi får se hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar