søndag 28. oktober 2012

Varm hals

Jeg falt for mønsteret Witch's Oven Cowl (ravelrylenke) da jeg så det på ravelry. Jeg har aldri vært noen stor fan av flammemønster, men i dette formatet gjorde det seg godt. Kanskje er jeg også de siste årene litt påvirket av å leve med noen som synes tøffe motiver er....ja, tøft. Oppskriften er til voksne, men jeg gikk ned et par pinnestørrelser og fikk en vidde som passet bedre til barn.


 Mønsteret har egentlig den mørkeste fargen nederst, så den til høyre er det riktige. Det husket ikke jeg da jeg startet på den til venstre, men jeg synes omvendt var like bra. Og siden dette er en type plagg som ikke kan gis til bare en bror var det uansett greit å strikke to litt ulike, så vet vi hvem sin hals vi leter etter...


Ingen flapper ned på overkroppen, og den sitter ikke veldig tett mot halsen, så den er nok ikke det beste valget for de aller kaldeste dagene. Men glattstrikket mønsterstrikk i smart fra Sandnes vil være lunt og godt og ikke bygge for mye under vinterjakker med høye krager. Og fryser man, kan man dukke ned i flammene.

1 kommentar: