lørdag 27. august 2011

Ammevennlig kjole


Jeg har strikket en kjole med utgangspunkt i nonstopoppskriften tidligere, men etter at jeg fant ut at jeg skal gå hjemme en hel, lang vinter, så ergret jeg meg over at den er umulig å amme i. Så det måtte jeg jo gjøre noe med!

Den nye kjolen er strikket i drops nepal på pinne 5,5, og følger maskeantall og økninger som på nonstop størrelse 3-4 år - bortsett fra 20 overlappende masker midt foran i en forlenget ribbestrikket splitt. Etter ermefellingen er det ellers bare de seks nye maskene under armen som strikkes i ribb, og jeg har økt på hver side av de på hver 8. rad 8 ganger, før ribbestrikkavslutning nederst.

Det er ingen ammekjole, den gjør ikke annet enn å blotte brystene etter behov, men den gjør hvertfall det. Planen var å plassere en knapp og hempe på egnet sted, men foreløpig tror jeg det er like greit med en sjalsnål.


1 kommentar: