onsdag 29. juni 2011

Regnbueteppe!


Da vi var på planleggingsstadiet for tredje barn, gikk jeg til innkjøp av dette garnet - evilla 8/2 i regnbuefarger, med tanke på et babypledd. To hesper på 190 gram er kanskje litt i overkant til et babypledd, men jeg bestemte meg likevel for at jeg ville bruke alt, og heller finne en oppskrift som var litt tettere enn de luftigste babypleddene.

Min leting etter den perfekte oppskriften brakte meg til Waffle blanket (ravelrylenke), og selv om jeg minsket pinnestørrelsen litt for å få det tett og fint, så endte det opp med å bli rundt 130x160 cm stort... litt i overkant for et babyteppe, men veldig veldig deilig. Og etter en vask er den ganske harde evillaen mer medgjørlig, så jeg tror dette blir et fint teppe - enten det brukes av liten eller stor.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar