torsdag 25. februar 2016

Klassisk gråværsgenser

Blålig grå og naturhvit - det er skyfarger, det. Assosiasjonene kom tidlig på plass når jeg strikket denne genseren.


Genseren er strikket i kamgarnet mitt, trippelt sådan, etter et klassisk Dalemønster som de hadde liggende på nettsidene sine før nettsidene fikk et "løft" (hva som er bedre med nettsider med færre gamle skatter kan man jo lure på).


Mønsteret er veldig takknemlig å strikke, spennende nok til at man ikke går lei, og mange hvilerunder underveis. Selve bordene er tradisjonelle border fra Færøyene. Med litt annen strikkefasthet strikket jeg maskeantallet til fire år, og lengden til seks år, som burde bli en genser som varer en liten stund for en fersk femåring.

3 kommentarer:

  1. Denne passer i all slags vær, men er nok ekstra god å ha på gråværsdager ;) Flott var den !

    SvarSlett
  2. Det var en fin genser! Tøffe border, de passet så godt i stil til en guttegenser synes jeg:)

    SvarSlett
  3. Hei. Spennende blogg! Eg la den til mine favoritter....
    ha en deilig søndag!

    SvarSlett