fredag 26. august 2011

Ullbukser i verdens enkleste ribbestrikk


I det jeg nå går inn i tredje trimester passer det kanskje fint å tenke på at vi snart er i gang med bleieskiftarbeid igjen. Og vask og ullkuring og alt som hører med, våre barn bruker nemlig tøybleier. Og vi vet jo hva vi går til når det er tredjemann ut, og vi har virkelig alt vi trenger, men da jeg kom over denne festlige superenkle ribbestrikk-ullbuksa, så tenkte jeg at det var kanskje litt greit med litt fornyelse også....

Oppskriften kommer visstnok fra en såpereklame fra 1932, og den minste størrelsen har jeg tilpasset etter eget hode, spørs om den ikke blir litt knapp. Men erfaringsmessig er det litt vanskelig med tilpasning av størrelser de første månedene, ettersom babyen først vokser i lår og så i mage og rumpe og lengde. Mens fra 6 måneder og ut er det ikke mange justeringer av størrelser som skal til før bleieslutt, og da passer nok den store hele veien. Og ribbene gjør at det blir mest ull der det trengs mest. Tror det blir bra, jeg.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar