torsdag 28. juli 2011

Marius helt til meg!


Nå er jeg ferdig med luksusmarius helt til meg selv. Vesten er så myk, så myk, som jeg jo har nevnt før, og den er i all hovedsak strikket i Finnmark. Hvor man jo også ville hatt godt bruk for den allerede nå, men jeg satser på at min kommer mest til nytte om et par måneder her sørpå.

Oppskriften er fra Sandnes Design, og strikkingen var en lek - jeg innså ikke før jeg kom dit at jeg selvsagt måtte strikke mønsteret frem og tilbake - jeg tror nesten ikke jeg har gjort det tidligere. Men det gikk fint med mønsterstrikk med to farger også på vrangen. Knapphullene fikk jeg ikke i perfekt symmetri, så jeg måtte legge til et ekstra i etterkant, og selv ikke da er det helt riktig, altså. Jeg ber om tilgivelse for det fra eventuelle marius- og symmetrielskere blant mine ganske få følgere.


Men så, da den var ferdig, måtte jeg kose meg litt med restegarnet. Jeg venter en baby, som høyst sannsynlig er ei jente, som blir knøtteliten til jul. Og jeg har ikke lykkes å finne babykjoleoppskrifter stort mindre enn 6 måneder. Som jo er helt greit, pyntedukkealderen kommer tidsnok. Men jeg måtte prøve, når jeg hadde dette deilige garnet. Selv om sort kanskje er litt i overkant dramatisk for en få uker gammel baby. Ikke vet jeg om den passer, men det er virkelig verdt et forsøk. 


... og jadda, det er snor i halsåpningen, og nei, babyen kommer ikke til å ha på seg denne uten tilsyn. 

1 kommentar: