fredag 22. juli 2011

Et gløtt av sol

En grå, våt sommerdag. En dyster dag i historien. Mye vondt i landet vårt i dag. Men inne i magen min dulter en liten baby i meg og minner meg på at hun skal ut, etterhvert, når virkeligheten kanskje ser annerledes ut. Og hun skal ikke kles i sort. Hun skal kles i sol og sommer, selv i den mørkeste tiden. Og det er bare å håpe at det bare er mørkt i bokstavelig forstand når hun kommer. Selv om det nok er lenge til det lysner for de som er direkte berørt.


Published with Blogger-droid v1.7.2

Senere tilføyelse: Jeg skrev dette innlegget den dagen. På en liten hytte, tven sto på, det var bombing og ødeleggelser i Oslo, og Utøya hadde ingen oversikt over. Jeg var sliten og usikker og utrygg og holdt meg fast i et nøste med garn. Og fullførte denne. Og blogget. I dagene som fulgte var det uendelig mange følelser som rant og omfanget av handlingene fredag 22. ble kjent. Og det er godt mulig at det er upassende å strikkeblogge når verden raser sammen. Men jeg lar det stå. 


Heldrakten er selvsagt den fullførte Gift Wrap Romper, som jeg farget i forrige innlegg. Og den virkelige oransjfargen er vel et sted mellom de to bildene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar