fredag 17. juni 2016

Deiligste sommerkjolen

Min egen sommerkjole i bambusgarn er deilig å gå i, men er litt for løs i maskene til at den egner seg til annet enn strandliv, i grunn. Da jeg tenkte å bruke resten av garnet til en sommerkjole til datteren, var jeg fort klar på at den må strikkes med dobbelt tråd. Men da ble den til gjengjeld veldig bra.

Oppskriften er en søt gratisoppskrift, Little summer dress, og mottakeren var klar på at det skulle være råsa blomster på. Jeg satset på hun ville glemme at oppskriften også har blomster nederst, det gjorde hun heldigvis. Mille fleur-sting er pent, men ikke min yndlingsgesjeft.

Kjolen er lang og sval og egner seg til sommerfest i barnehagen med sjokoladekake på haka:


Til løping:

Til klatring i klatrestativer:


Og til årets barnehagebilde (som jeg har kjøpt de digitale rettighetene til, så dette er lovlig postet på internett):



1 kommentar:

  1. Veldig fin! Og fin drapering i tøyet, gjorde seg med dobbel tråd.

    SvarSlett