søndag 21. september 2014

Et slags familiebilde


Jeg fikk en del Sublime Cashmere Merino Silk til jul, og et sommerprosjekt ble å trylle det om til gode overgangsluer til hele familien. Fin sommerstrikk, praktisk resultat, superdeilig garn. 

Med to gutter og ei jente og som generelt mer glad i glade barnefarger enn gutte/jentefarger (ærlig talt, det er en så utrolig liten del av fargeskalaen som dekkes av det), så har jeg generelt ingen problemer med å la lillefrøkna arve alt som er av guttas klær og bruke hele fargeskalaen på alle tre. Men likevel havnet jeg midt i stereotypien denne gangen. Og det må være greit - alle fem er strålende fornøyd med nye og myke luer, som allerede har vært i bruk noen tidlige morgener. (Og begge skoleguttas har blitt liggende igjen på skolen et par dager, så vi får håpe de fremdeles er i omløp til våren). 

Oppskriften til guttas luer har jeg brukt før, den er her (ravelrylenke). Mannens er en justert variant. Min lue er basert på denne, og frøknas lue er improvisert med samme utgangspunkt.

1 kommentar: