mandag 30. juni 2014

Barfotkjole

Jeg kom over noen fristende nøster med det tiltalende navnet Be Sweet Bambino Taffy for en tid tilbake, og kjøpte tre og tenkte at det kunne bli en liten kjole. Piffen gikk litt ut av meg da jeg slo det opp på Ravelry og så at dette ikke var fargeskiftende garn, men garn i fem ulike farger som var knytt sammen i et nøste. Men så kom sommervarmen og jeg skjønte at garnet måtte bare få komme til sin rett (og starte å samle tålmodighet til trådfesting). Jeg ønsket å strikke en Rolly, som jeg jo også har strikket før, men i følge oppskriften hadde jeg alt for lite garn, så jeg strikket først bærestykke i noe annet streit bomullsgarn. Etterhvert så jeg at jeg kunne ha hele kjolen i taffyfarger, så jeg improviserte et nytt bærestykke nedenfra og opp. 


Barfotknapper, da denne kjolen er skapt for å tusle barfot i. Nå er dog sommervarmen på ferie et annet sted, og mottakeren har en sterk tilknytning til sine kjære crocs, så det blir innebilder med sko denne gangen.


2 kommentarer:

  1. Jeg hadde blitt kjempeirritert, jeg mislkiker knuter i garnet intenst.
    Men kjolen ble søt da.

    SvarSlett
  2. Så utrolig fin den kjolen var! Herlige sommerfarger!

    SvarSlett