søndag 15. desember 2013

Katter gjør som de selv vil

Vi har fått oss katt! En fin, voksen dame fra dyrebeskyttelsen. Adopsjon anbefales, det er virkelig luksus å bare komme og få masse informasjon om hvilke katter som passer i en livlig barnefamilie, som er sosiale og ikke så skvetne, som er ferdig sterilisert og vaksinert og klar for å finne seg til rette i et nytt hjem. Så var det bare å velge den vi selv falt for.

Men det jeg ikke spurte om var om hun var en "strekker" eller en "krøller". Jeg hadde nemlig strikket og tovet en fin katteseng til hun skulle komme, perfekt for krøllekatter. Damen vår er imidlertid en strekkekatt. Hun elsker å ligge så lang hun er, på badegulv, i sofa, og som her, i strikkestolen min. Kattesengen får knapt et blikk...


Mønsteret er dette, og garnet er arvegarn fra lageret. Jeg var bekymret for at ett lag i bunnen ble for lite, så jeg heklet et rundt sitteunderlag og la oppi. 

Vel vel. Kanskje hun oppdager gleden ved krølling siden. Kattesengen står nå på det kalde kjellergulvet, der hun har kattedør inn til. Jeg gir ikke opp helt ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar