fredag 16. august 2013

Gaveinnpakket

Oppskriften Gift wrap romper har jeg strikket før, og det er en kjekk heldress som strikkes fort på pinne fire. Frøkna hos oss brukte sin mye, den var et godt plagg for små rolige babyer i den kjølige årstiden. Når det nå kom en liten sommerbaby jeg skulle strikke til valgte jeg en litt større størrelse, selv om jeg ikke synes den ble så veldig stor. Håper den kommer godt til nytte!


Jeg har valgt å hekle kantene, som forrige gang, både fordi jeg opplever det er raskere og enklere å se hvordan resultatet blir med en gang, og fordi jeg synes det gir en stødigere knappestolpe, som jo er et poeng, synes jeg, når den er så lang.

Kortrader på rumpa, godt forklart i oppskriften hvordan det skal gjøres uten at stripene blir helt koko.


I og med at den heter Gift wrap fikk den ikke noe ytterligere innpakning av meg. Nybakte mødre skal få slippe å styre med masse gavepapiravfall. Men et sprekt glitterbånd er på sin plass, og har også funksjon som storesøstergave. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar