søndag 30. september 2012

Sjuåring i vest

Sjuåringen min har en greie med knapper. De er han rett og slett ikke så glad i. Vi skulle gjerne sett ham i skjorte, men foreløpig synes vi han er like fin i hvit genser under en vest. Særlig på dager hvor det er meningen at han også skal ha det bra.


Og han poserer vel omtrent like villig som andre sjuårige gutter, vil jeg tro. Vesten er strikket etter samme fine oppskrift som brorens fireårsvest.

En ting han ikke er redd for, imidlertid, er ull. Han elsker ull og å bli god og varm. Og klør nesten aldri. Så jeg kan leke meg med garn av alle slag, denne gangen noe så eksotisk som BMB fyllegarn. Broderigarn, altså, som aldri var ment å strikke med.


Fra et arveparti, selvsagt. Og jo, det klør. Men det plager tydeligvis ikke gutten, så lenge han har litt hals på genseren under. Så da var det jo verdt et forsøk. Jeg har mer av denne typen garn - det tror jeg ikke skal gå til klær...


Posering var greit sammen med undertegnedes første forsøk på pinjata. Vi går for discokule-looken (lang historie med en dum spraymaling som ikke virket som den skulle og en sølvfarget spraymaling som sto lett tilgjengelig...) Barnebursdagen ble svært vellykket, med mye utelek og pølsegrilling ute, og litt inn for party og discokule (en ordentlig en også) og Michael Jackson og pinjata og kake.


Og matblogger blir jeg virkelig aldri, men dere skal få en liten smakebit av bursdagskaken. Streit sjokoladelangpanne med smørkrem med en anelse farge. Og hval.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar