søndag 20. april 2014

Soledad i vårsol

Våren gjør godt! For vår familie er skogtursesongen såvidt i gang og vi gleder oss til en lang og fin sesong. I løpet av vinteren har eldstemann jommen vokst ut av nok en ullgenser (det skjer gjerne, det der), og at jeg da strikket en ny til ham akkurat når våren kom skjønte han ikke mye av. Men jeg tvang ham til å ha den på i skogen, og jeg tror det var greit, det er ikke alltid så kjempevarmt i skogen i april. Så får jeg håpe han venter et års tid med å vokse ut av denne... 


Soledad  (obs - noen rettelser på Ravelry) er et nydelig mønster som typisk nok ikke går helt høyt nok i størrelse til min lange, nordiske åtteåring, men med litt ekstra lengde så funket den største størrelsen fint. Man må bare tenke seg om i forhold til hva som blir fram og bak når man øker med en eller to mønsterrapporter i siden. 


En liten strategisk plassert navnelapp der, gitt. Genseren er strikket i Dale Falk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar