onsdag 25. juli 2012

Keepin' it in the family


¨

En gang på sekstitallet kom en liten brodeributikk i en liten norsk by til å spille en rolle i min slekt. Og det har den fortsatt med frem til denne våren - nå er det over for godt. Denne bloggen er ikke stedet for verken min eller noen andres versjon av slektshistorien, men den lille brodeributikken i den lille byen har vært en kjærkommen del av barndommen til meg og mine søstre. Denne våren har en hel del spor fra den lille butikkens historie i slekten funnet veien hjem til meg. Blant det en hel masse gammelt broderigarn. Carl Permin-hespene har jeg fortalt om før, de har det blitt flere av. Og i tillegg fikk jeg en stor pose med små bunter broderigarn i 100% ull av ulike typer. Nydelig ullgarn i fine farger, men for en strikker - forsvinnende lite av hver farge. Buntene var på 8, 10 eller 13,7 meter (15 yards), mange av dem var påbegynt. 




Men en liten sortering i farger og nyanser som passer sånn ca sammen (bildet viser utgangspunktet for det rosa), og fastmaskehekling med trådfesting underveis, og jeg får spredd litt sentimentalverdi rundt i familien. I ganske beskjedne, baktus-aktige trekantskjerf som forhåpentligvis kan gjøre litt nytte for seg. Blålig og rosa til søstrene, grønt til mamma. 


2 kommentarer:

  1. Så flotte sjal! Ha en fin torsdag!! Klem

    SvarSlett
  2. Å, for en flott ide ! Arvet masse ull-brodergarn etter svigermor, så nå begynte de små grå å jobbe :-)

    SvarSlett