fredag 27. juli 2012

Gave til meg


Til bursdagen min i fjor fikk jeg garnet til denne jakken. Det er 100% lin fra Garnstudio, og jeg hadde aldri strikket med lin før. Desverre endret de typen nøster mellom min research og givernes shopping, så lin fås nå (?) på noen rare små bunter/hesper som ikke nytter å nøste opp med nøstemaskin. Jeg stakk en papplate inni og det gikk greit å strikke med, men da måtte jeg strikke alle like deler en om gangen, og det liker jeg virkelig ikke.... men selve strikkingen var lett som en plett på tjukke pinner.


Oppskriften er asymmetrisk jakke i lin fra garnstudio.no (selv om den er 100% symmetrisk, navnet er skrekkelig irriterende, den er bare strikket delvis sidelengs, men det er gjort helt likt på begge sider!) og resultatet er supert, størrelsen ble bra, litt lang på ermene ville jeg ha den. Spent på hvordan linet oppfører seg med tiden!

Det føles riktig at bursdagsgaven er ekspedert innen det har gått et år, selv om det ikke er mange ukene igjen til jeg har bursdag igjen. Men i år ønsker jeg meg ikke garn, nå har jeg nok garn til prosjekter jeg gleder meg til for mer enn et år fremover, tenker jeg. Jeg skal derimot ønske meg boka jeg lånte på biblioteket i februar, kanskje jeg etterhvert får blogget et resultat der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar