lørdag 8. oktober 2011

Liten larve


Noen ganger starter et prosjekt ut i fra en liten detalj. Som i dette tilfellet, et fantastisk lite sett med knapper. Som får fantasien i sving, og setter i gang et søk eller tre på Ravelry. Og så blir resultatet så bra. Som at denne lille larven tilsynelatende har spist seg opp igjennom hullmønsteret på magen. Og at frøkna i magen får en liten artig kjole som rekker å bli en vest før den må pakkes bort om sikkert mer enn et år. Strikket i slitesterkt og vaskbarn sokkegarn, så den vil tilogmed overleve overgangen til fast føde (skulle man tro).

Og dette er et prosjekt som gir en sånn følelse av internasjonalt strikkefellesskap. Knappene er på et eller annet tidspunkt, et eller annet sted, kjøpt inn av Liv og levens mor Strikkeguri, som elsket å handle garn og utstyr fra absolutt hele verden. Oppskriften er tjekkisk, garnet er tysk.

Vi koster på oss et lite detaljbilde av larven, selv om det mer enn noe annet avslører at jeg ikke har klart å ta gode nok bilder her i høstkvelden. Forklaringen denne gangen er at det gode kameraet allerede har flyttet, og det har ikke jeg, og ikke nettilgangen vår. Generelt vet jeg at jeg har litt å gå på før jeg når toppen som strikkefotograf. Kanskje det er en godt selvutviklingsprosjekt for kommende barselspermisjon?


2 kommentarer: