søndag 4. desember 2016

Vottefokus 12 og videre - nettvotter

Egne jippoer og kampanjer rettet mot vottestrikkere er jo en fulltreffer på meg, kan du si.

Da vottelauget kom med muligheten å kjøpe et stilig vottenett med en unik analog oppskrift på nettvotter, var jeg solgt.

Nettet kom, vottene ble strikket - for en god stund siden.



Fordelen/ulempen med å strikke votter om sommeren er at man ikke trenger/husker å ta hensyn til vinterbekledning forøvrig. Denne gangen valgte jeg å strikke i brunt og lysegult, og synes de er knallfine, men estetisk ganske ubrukelige sammen med resten av vintergarderoben.



Så får vi se hvor mye jeg gidder å bry meg om det - vottene er strikket i trippel kamgarn, og jeg har en tanke om at de blir veldig gode med litt bruk. Så de får vel kanskje få sjansen til det.

Dette er det tolvte vottefokusinnlegget - og vi kan vel konkludere med at fjorårets vottefokusprosjekt har gjort meg mer fortrolig med å ha mønsterstrikkede votter i repertoaret. Vellykket prosjekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar