mandag 29. august 2016

Noen sommerlige gaver

Mine nærmeste har tendenser til å ha bursdag om sommeren, så det blir strikket noen smågaver hver sommer.

En søster fikk våren-vottene jeg strikket tidlig i votteprosjektet mitt. Disse er etter oppskrift fra min absolutte yndlingsstrikkebok Votter og vanter fra 1955. Til ullvotter å være er ikke disse så verst sommerlige, vil jeg si. Mottakeren bor da også et sted hvor votter kan være greit også i sommermånedene i blant.



En svigerinne fikk tøffelsokker - selv om hun har fått det før. Det er veldig stas å strikke gaver man vet blir satt pris på. De ble strikket i sokkegarn fra lageret som en forkortet versjon av denne oppskriften (ravelry-lenke). Perfekte til å tasse på hyttegulv med.



Mine foreldre og hytteverter fikk blant annet et par nye grytekluter til hytta. Doble og tjukke og gode.


1 kommentar: