mandag 20. juni 2016

Minikofte og dobbeltribb

Kamgarnet jeg strikker av for tiden er veldig glatt, og jeg har lurt på hvor egnet det er å klippe i for å lage kofter. For å teste det er det fint å ha nevøer i alle størrelser - den minste er et år omtrent på denne tiden. Jeg fant det søte koftemønsteret Småtroll i koftegruppa - det er egentlig en heldress i forkledning, men det går fint å bare strikke den øverste delen som kofte. 


Jeg sydde på symaskin før oppklipp, og det gikk fint - det er ingen grunn til å tro at det kommer til å gå opp, selv om trådene er glatte og tynne. 


Sammen med koften fikk nevøen en lue etter dobbeltribbtoddlerlue-oppskriften min, det er fint å få testet den med jevne mellomrom. Jeg tror den funker fint i kamgarn, det kjentes ikke kløete ut for oss som kjente etter - men det får mottakeren ta den endelige vurderingen av. Uansett var det fint å se at størrelsen var midt i blinken - nå er egne barn så store at størrelse 1-2 virker veldig liten.

1 kommentar:

  1. Så fin kofte og lue i flotte farger! Heldige lille nevø.

    SvarSlett