mandag 28. desember 2015

Plutselig sokkefokus

2015 har vært vottens år for meg, men da julen nærmet seg strømmet det på med ønsker om strikkede sokker. Det er helt supert med strikkeønsker, mine nærmeste får gjerne strikk uansett om de har ønsket seg eller ikke, men det er ekstra gøy å gi når man vet at det er etterlengtet.

Sokker ble det! Jeg er glad i Hjertegarn og Järbogarn sine tykke, myke sokkegarn, de gir myke og gode sokker i passe tykkelse. Når lageret med det var borte ble det et par i dobbel Drops Fabel (det blå). Alle er strikket mer eller mindre etter denne supre oppskriften fra Järbogarn, med såkalt Bumeranghæl, og en ny måte og strikke kortrader på som jeg virkelig likte godt. Prøv! Ribbeopplegg i toppen prøvde jeg også, og ble vel ikke maksimalt overbevist, men det funket fint. 





Det var tilogmed med en forklaring på ankelsokker, så hun som hadde ønsket seg det kunne få det uten at jeg trengte å tenke noe mer på det. Men her valgte jeg vanlig oppleggskant.

Var det mer strikket til jul i år, lurer du på? Ja, noen ting. Det kommer. 



2 kommentarer:

  1. Takk for link til hæl! Den må testes.

    SvarSlett
  2. Det var litt av en sokkeproduksjon! Har lagret linken til sokkene, det er et mønster som må prøves :)

    SvarSlett