lørdag 31. mars 2012

Prøveklut

Dobbeltstrikking er en teknikk jeg aldri hadde prøvd før, så da jeg kom over det fine mønsteret Skog fra Du store alpakka, tenkte jeg at dette må jeg prøve til det nye kjøkkenet. Jeg fant fort ut at jeg måtte gå ned til mindre pinner for å tilpasse meg garnet mitt, men oppdaget først senere at da ble strikkefastheten helt feil og mønsteret alt for kort i forhold til bredden. Det ble heller ikke noe særlig tykk og praktisk gryteklut. Så det hadde jommen vært mye lurere å brukt garnet DSA selv anbefaler. Men jeg strikket ferdig på trass, og med litt heklekanter så skal grytekluten få leve på kjøkkenet, den passer jo så fint i fargene. Også er det jo litt stilig at mønsteret er speilvendt på andre siden.



Den får ingen partner, så den får være gryteklut nummer tre. Som har vist seg hjemme hos oss at er veldig greit å ha hengende på knaggen, da det første paret ofte blir forlagt og mangler akkurat i de mest kritiske øyeblikk. Men det er kanskje bare vi som har det sånn? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar